čtvrtek 20. března 2008

BloodRayne 2 (hra)


Po úspěšném prvním dílu hry BloodRayne musela zákonitě přijít druhá, navíc společnost Majesco Entertainment se začala dostávat do červených čísel takže se musel najít titul, jež zabrání úpadku firmy. Těmito se staly hlavně hry Advent Rising a BloodRayne 2, o dost později poslední záchranná brzda Psychonauts, ale to už sem jinde. Vývoj druhý BloodRayne byl opět svěřen do rukou Terminal Reality (proč by se něco měnilo když ukázali, že dělat hry umí). Ti vytvořili graficky skvělou hru hodně áčkovýho charakteru, běžící na jejich vlastním výkonnym enginu Infernal. Hra byla tentokrát provázená mnohem větší reklamní kampaní, jeden čas byla Rayne zkrátka všude. Po několika odkladech (dohromady myslim 6 měsíců) hra konečně vyšla na všech větších platformách (PC, PS2, Xbox, GameCube), ale nestala se takovým prodejním hitem jak v Majescu předpokládali, a to i přes poměrně dobré výsledky prodejů (první hra byla v číslech překonána) a vysoká hodnocení v recenzích. A Advent Rising propadl. Takže celkově finanční výsledky společnosti za toto období byly špatný. A teď ke hře samotný.

Po odstranění všech hrozeb, které by pomohly Hitlerovi vyhrát válku, se Rayne vydala na lov svých sourozenců (zlých samozřejmě) a jednoho po druhym zabíjela po celém světě. To ovšem bylo v druhym díle jenom řečeno, takže si autoři připravili půdu pro případný pokračování odehrávající se v minulosti. Teď ale její zbývající sourozenci (asi 3) a hlavně její otec, utvořili seskupení Cult of Kagan, jež se snaží vytvořit jakousi látku, která by umožnila upírům pobývat venku i ve dne a ještě by otevřela brány zadržující pekelný stvoření. To se podařilo, jednalo se o nějakej plyn zvanej The Shround, kterej dokázal zatemnit nebe. Všechno vypadá beznadějně, svět možná stihne apokalypsa a Rayne tomu snaží zabránit.
Autoři tentokrát přenechali ovládání kompletně na hráči. V prním díle byla totiž automatická kamera a v podstatě jenom 6 základních útoků + asi 4 zvláštní, jejichž pořadí se nedalo změnit, takže jediným úkolem hráče bylo mačkat myš. To se teď změnilo a my si tak mohli vybrat z obrovskýho množství základních pohybů, navíc se zabíjením bosů získávaly další. Všechny střelný zbraně byly nahrazeny jedním párem Carpathian Dragons (Karpatští draci), jež měly 6 módů typu pistole, kulomet, raketomet, plamenomet atd. Navíc přibyly další upíří schopnosti, minule byly asi 3 - vidění aury, zpomalení času a hněv. Nyní tyto zůstávají a přibývá: Ghost feed (vysátí protivníka při boji - hodí se uprostřed vřavy), Enthrall (ovládnutí protivníka - bojuje na vaší straně), Super speed (zpomalení protivníků, vás ne), Freeze time (skoro zastavení protivníků, vás ne - vypadá obzvlášť efektně), BloodRage (absorbujete údery a zvýší se vaše poškození), BloodStorm (využití hlavně v uzavřených prostorách - rozmetá všechny protivníky). A desítky útoků, jež se můžou spojovat do komb + 12 vysoce efektních fatalit, vylepšená harpuna a vysoce interaktivní prostředí (protivníci se můžou házet na špičatý předměty, do drtičů odpadků apod.). Všechno vypadá plynule a přirozeně. Ale zároveň to mělo jeden neduh, bylo to příliš jednoduchý. Ze všech protivníků se narozdíl od prvního dílu staly jenom loutky a jenom bossové představují určitou výzvu. Navíc hra ztratila většinu atmosféry, kterou první díl překypoval, takže celková hratelnost byla menší než u prvního dílu, ale i tak se jednalo o skvělou hru.

Oficiální stránka: http://www.bloodrayne2.com/

Žádné komentáře: